Din Elegiile Adolescenței

Elegia butoiului

Câți morți au stat la masa asta

câți încă vor mai sta la ea

bând vinul rubiniu din coasta

martirului de cafenea

**

răpus și tăvălit prin curte

spre beciul ca un buzunar,

butoaie mari, butoaie scurte

ca viața cursă în pahar,

**

vom fi și noi închiși în scânduri

poșirci sau vinuri mai de soi,

băuti de zei, goliți de gânduri

ca un butoi în alt butoi.

 

20130915_12

AG by Paula Gecan Photography

Moartea citește ziarul, spunea el atunci în versuri.

– Eu nu știu de aveam mai mult de 14 ani –

Am vrut să i-l iau din mână, să-mi pot adânci eu privirea în slovele acelea.

L-am luat și m-am așezat pe butoiul cu cep intact.

Pe a treia pagină, în stânga-sus, hârtia poroasă își ținea colțul printr-o gaură făcută de vreo țigară uitată între degetele noduroase ale morții; că ei îi luasem ziarul.

Am căutat repede un alt colț, negăurit, unde să-mi pot elibera vorbele ce le citeam în fum.

Smoking man

Elegia Fumatului

Câți decedați au stat la masă cu jupânul

câți încă vor mai adormi cu teamă

fumând țigara iute din plămânul

eroului din primitoarea cramă

**

ucis de cutii cartonate,

de sticla din plastic cu spirtul

inimă, plămâni afumate

țigări cu filtru, fără filtru

**

vom fi cu toți-nchiși în reci cartoane

de la-mpuțite sau prea aromate

fumați de zei, arși de sutane

ca țigări de țigări fumate.

Smoking woman

Leave a comment